Info lessen:

 Stoelyoga:

 

Bij deze vorm van yoga werk ik samen met de reumavereniging. Ik geef veelal les met of rondom de stoel al passend bij de groep /of individu op dat moment. Hierbij denkend aan losmaakoefeningen om de gewrichten soepel te houden, wat statische houdingen (niet te lang) voor spierkracht en ook dynamische stukken voor het lichaam(doorbloeding) in het algemeen.

 

 Yin Yoga:

 

Bij yin yoga houden we de houdingen langer aan, hierdoor heeft het een wat meditatiever karakter, maar wel op een manier dat je aan het "werk" bent. Je gaat voor jezelf op zoek naar de plek waar je weerstand /strekking voelt. Dan laat je de spieren zoveel mogelijk los terwijl je tussen de 3 a 5 min.(of langer..) in de houding verblijft. Het smelten van het bindweefsel..De houdingen zijn allemaal liggend op de buik, of rug of zittend.

Zorg dat je makkelijke warme kleding aan hebt. (meer info bij yin yoga)

 

Yin Yang yoga:

 

Bij yin yang yoga starten we de les met wat yin houdingen, daarna gaan we verder met yang. Bij yang yoga spannen de spieren juist wat aan, zijn we er bewust van. De combinatie van adem, houding en ontspanning zijn hierbij belangrijk. Sommige stukken zijn wat dynamischer, andere wat statischer. We werken aan kracht en souplesse. Wel sluiten we deze les weer af met een aantal yin houdingen.

 

 

Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.